ترانسمیتر سطح چیست ؟

ترانسمیتر سطح چیست ؟

ترانسمیتر سطح Level Transmitter یا لول ترانسمیتر (Level Transmitter) دستگاهیست که برای اندازه گیری و گزارش سطح مایعات و سیالات مختلف در داخل یک مخزن استفاده می شود. در این جا ترانسمیتر سطح با فرض معلوم بودن
مقدار چگالی سیال (ρ) ارتفاع ستون مایع درون مخزن را بدست می آورد.

در انواع ترانسمیتر سطح نتیجه کار به صورت اعداد دیجیتالی گزارش می شود که تابعی از فاکتورهای مختلف است.

کاربرد ترانسمیتر سطح

کاربرد لول ترانسمیتر فقط محدود به مخزن نیست و می تواند در سیستم های لوله کشی یا در منابع ذخیره سازی هم مورد استفاده قرار گیرد. نحوه استفاده از ترانسمیتر به این صورت است که به شکل یک ابزار سنجش بر روی مخزن یا فرآیند قرارداده شده و به شکل مکانیکی سطح مایع مورد نظر را اندازه گیری و می کند.

انواع ترانسمیتر در صنایع کاربرد های متفاوتی دارد از جمله حمل و نقل سوخت ، سیلو های انبار مواد ، جایگاه های سوخت و

عملکرد ترانسمیتر سطح

عملکرد ترانسمیتر سطح با استفاده از تبدیل حرکت مکانیکی به جریان الکتریکی است. در زمان نصب ترانسمیتر تمامی فاکتورها و مشخصات تاثیرگذار بر روی آن باید کالیبره شود. زمانی که تغییراتی در سطح سیال داخل مخزن یا حتی جامدات توده ای مانند پودر ها در داخل مخزن رخ می دهد، باعث ایجاد فشار مکانیکی بر روی سنسور و حسگر دستگاه می شود.

این تغییرات سنسور و حسگر باعث ایجاد یک مدار الکترونیکی در داخل دستگاه می شود که نتیجه نهایی را به صورت داده های دیجیتالی گزارش می کند. بنابراین این ترانسمیتر ها بهترین ابزار برای نظارت بر مخزن ها، تانکرها و ظروف ذخیره سازی هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.